Conferència engrescadora
El text que segueix és l’anunci en el Butlletí Digital de Tiana d’una conferència organitzada per Ajuntament:
“Xerrada: ...Y sin embargo, te quiero, a càrrec d'Isabel Holgado, del col•lectiu Al hanan
19 de Novembre de 2010
Et convidem a pensar com les creences entorn a l'amor romàntic i la família influeixen en la violència domèstica contra les dones i són, molt sovint, els principals obstacles per exercir la llibertat de ser i construir relacions justes entre dones i homes. Oberta a tota persona.
S'oferirà un refrigeri.
A càrrec d': Isabel Holgado, del col•lectiu Al hanan
Organitza: Regidoria de Promoció Social”
No sé el que varen dir, però de les mateixes paraules de la presentació ens permeten pensar que l’amor romàntic, aquell en el que cadascú escull la seva parella, es afavoridor de la violència domèstica i un obstacle a les relacions justes entre home i dona.
Per tant, si volem evitar la violència de gènere i aconseguir unes justes relacions, hem de fugir de l’amor romàntic i, conseqüentment, cercar un altre mètode d’aparellament.
Potser és millor, des dels aspectes que comentem, aquell en els que trien son uns tercers, com per exemple els pares? De fet és el que es feia servir al món occidental fa set segles i abans també.
Un altre opció podria ser oblidar-nos de les parelles estables i que els fills siguin un assumpte de l’Estat. No crec que en la conferència expliquessin aquesta solució perquè, de fet, tampoc és nova, i no significa cap pas endavant. Ja la trobem en els pobles més antics si substituïm l’Estat per la tribu o el clan.
Per no allargar-me, m’abstinc de fer comentaris sobre la família, però segur que us els podeu imaginar.
divendres, 26 de novembre del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada