dilluns, 29 de març del 2010

Vaga a les Autopistes

Vaga a les Autopistes

Degut a la vaga dels empleats de les autopistes es va produir el fet insòlit de “l’aixecada de barreres”. Durant unes hores la circulació fou gratuïta.
Els usuaris s’han estalviat diners, els treballadors han perdut els sous que no els pagaran i la Companyia, Abertis en aquests cas, perdrà la diferencia entre el que ha deixat de ingressar per peatges i el salari que no haurà d’abonar als treballadors per les hores no treballades.
En un món lliure de veritat, els treballadors demanarien als usuaris de les autopistes una petitíssima aportació que els rescabalés de la part de sou que deixarien de cobrar per anar fent vagues i així aconseguiríem, al•leluia, eliminar els peatges. Com que aquest és un objectiu del Govern de la Generalitat, estic esperant que esperoni als vaguistes a seguir aquest camí, oferint-los l’acció vigilant de les seves forces de seguretat per garantir el lliure exercici del dret de vaga.
Es una estratègia perfecte (win-win com diuen els gurús) si fem entendre a Abertis que ha de cedir per el bé públic, que és un bé principal i superior als altres, sobretot quan públic vol dir a favor meu.
Es clar que tot això tant rodó se’m va complicant al anar escrivint al mateix temps que penso, ja que si els treballadors exerceixen per cobrar, de fet ja no fan vaga sinó que treballen i llavors ... vaja, ja no sé com enfocar-ho. Potser haurien de fer una societat anònima, de la qual en serien els accionistes, que tingués cura d’aquests petits cobraments als usuaris i ells seguissin en vaga, parcial almenys, cobrant menys salaris però, al mateix temps, fent caixa amb els dividends de la seva companyia que, com que ho hem pagat entre tots, podia fer servir les maquinetes aquestes que se’ns mengen la targeta i ens des-mengen números vermells en compte corrent.
Se’m està embolicant molt, massa. Un altre estona ja seguiré: potser estic descobrint un nou model econòmic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada