dijous, 4 de febrer del 2010

Correu enviat per l’Ernest

Correu enviat per l’Ernest

Fa uns quanta dies que l’Ernest ens va enviar un correu, amb el títol de Multiculturalisme, amb el document que podeu accedir des del link que segueix:
http://docs.google.com/fileview?id=0BxAHzq0cYTTzNTliNGUzNDEtMzU0OS00MzdmLThlYWUtYzQ2MmFkZTAzZTdl&hl=en

És un text que et fa pensar en la situació actual i sobretot en la que pot venir. També hauria de fer pensar en com és podran evitar aquesta mena de conflictes.
La manera clàssica de prevenir-los es mitjançant la Constitució i les lleis desenvolupades a partir dels criteris que emanen de la mateixa.
La Constitució es, entre altres coses, la carta en la que l’Estat, totpoderós, reconeix els drets (o llibertats) que tenen els ciutadans. Drets que es compromet a respectar i a fer respectar, perquè, alhora, molts d’ells son un deure per la resta de ciutadans com si fossin l’altre cara de la moneda.
A Espanya tenim el dret de practicar o no una religió, que a la vegada es converteix en el deure de respectar el que els altres facin en aquest àmbit.
Seguir una religió no ha de donar mes drets que a la resta de ciutadans que hagin pres un altre opció, evitant d’aquesta manera que hi pugui haver discriminacions.
En una piscina pública no hi pot haver cap discriminació per sexe, religió o ideologia, i alguns altres criteris que ara no recordo. Si algú la vol amb discriminacions l’ha de fer privadament.
L’Estat ha d’actuar neutralment en les qüestions relatives a la religió, per el que si algú intenta fer una piscina pública com la indicada en el article que comento, l’Estat s’hi haurà d’oposar. Aquest principi que regula l’Estat és molt diferent en les Constitucions confessionals com les islàmiques, per exemple.
L’esquema d’actuació dels Estats “laics”, l’ús d’aquest terme segur que no es correcte però segurament ens podem entendre fent-lo servir, és molt clar sobre el paper encara que, com passa sempre, quan és baixa a l’actuació pràctica surten problemes.
En el cas d’Espanya tenim un problema afegit que corromp tot el que estem dient.
Les confessions religioses diferents de la Catòlica consideren que l’Estat no és realment neutre perquè està ajudant a aquesta, de manera que posats a suportar discriminacions també s’apunten a gaudir d’una discriminació positiva, aquest terme agrada molt als que manen, a fi d’obtenir el gaudi d’una piscina pública per homes i un altre, encara que fos mes petiteta, per dones.
Quan hi ha uns principis que semblen raonables per conviure cal aplicar-los a consciencia i l’Estat ha de ser el mes curós en el seu compliment. Qualsevol relliscada crea discriminacions i discriminats que, a la seva vegada, exigeixen una reparació amb l’obtenció d’un dret que realment no pertoca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada